Renault'nun ilk altı aylık satışlarında yüzde 1.9'luk bir artış kaydedildi. Bu artışın büyük kısmı Avrupa'daki hibrit modellerin yüksek satış performansından kaynaklandı.
Şirket geçen yıl dünya genelinde 1 milyon 133 bin 478 araç sattı, bu yıl ise 1 milyon 154 bin 700 araç satarak yüzde 6.7'lik bir artış elde etti.
Avrupa pazarındaki satışları
geçen yıla göre daha fazla arttı.
Renault'nun elektrikli araç satışları Avrupa'da yüzde 4.3 oranında arttı ve toplam satışların yüzde 29.6'sını oluşturuyor.
Şirket, 2023 yılında 4 yıllık satış düşüşünün ardından büyüme kaydetti.
Bu büyümenin devamı için bu yıl piyasaya sürülen 10 yeni aracın etkili olması bekleniyor.
Fabrice Cambolive, Renault Global CEO'su, uluslararası pazarlardaki talebin düşmesinin ikinci çeyrekteki satış artışında yavaşlamaya neden olduğunu belirtti.
Şirketin hibrit araçları Avrupa'da iyi satmasına rağmen, genel olarak binek otomobil satışları geçen yıla göre yüzde 2 azaldı.
Hafif ticari araçlar ise yüzde 14.6'lık bir artışla daha hızlı büyüdü.